Balkongliv

Livet går ut på att ta vara på dagen, njuta av det lilla och inte ta någonting för givet.
 

Idag önskar jag mig upphåll, på sin höjd en liten solstråle, det är inte för mycket begärt. Bara så jag kan plantera blommorna jag köpte förra helgen. Det känns lite trist när de först och främst står i en kartong och för det andra är kartongen hemma hos mina svärföräldrar för det finns inte plats för en påse jord här hemma. Plus att vi då kan plantera tillsammans!

Just nu inspireras jag av att inreda balkongen och hade kunnat åka till IKEA varje dag i en hel vecka. Men för att köpa nytt så vill jag gärna ha koll på hur det blir med mina balkonglådor. Japp, i plural för vi har en stoooor balkong. Så här såg det ut i förra lägenheten, förra året; 
 
PS. Jag får inte köpa en sådan fin buske igen för fästmannen VET att jag kommer få den att dö. Igen. Men den är så fin. Det finns nog en del övertalningskampanjer jag kan köra med. Som att säga snälla tills han får skavsår i öronen. Eller utpressningsmetoder. Som att han är förpassad från sovrummet och får sova på soffan i en vecka framöver. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0