Det syns inte på mig att jag kan dö

Hej alla som har som jobbar med att köra fordon som tillhör kommunaltrafiken i Göteborg. Det är er jag kan uttala mig om. Ni tar mig från A till B med några små förseningar och det klagar jag inte på.
Min fråga till er är om man kan se om man har allergiska passagerare eller inte. Främst syftar jag på pälsdjursallergiker för mer ofta än sällan kommer våra fyrbenta kompisar ombord  på buss/spårvagn osv. Det finns skyltar i fordonet vart djuren får vara och det är så långt bak som det går. Det tillhör säkert någon kurs som ni läst om ordning ombord eller liknande. Sedan är jag fullt medveten om att ni har tillgång till högtalarna, men varför inte be djurägarna att ta ett par steg bak i fordonet om det nu sitter allergiker i den främre delen? Fast du vet ju inte om det sitter några allergiker i bussen alls. För det syns ju inte på oss ellerhur? Så idag, så som många andra dagar, får jag gå in i chaufförernas ställe och se ut för min egen hälsa. Det är tydligen så det ska vara.

PS. Som allergiker så regerar man på var djuren har varit med. Inte bara djuren. Tack för uppmärksamheten. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0