Mellan himmel och jord..

Just nu, mellan himmel och jord är det snö. Snö. Snö. Snö.
Så jag ska inte klaga, det lovar jag nu, men snön är inte så rolig som alla verkar tycka.
Det blir snökaos hit och kaos på vägarna dit. Bilar krockar, folk slår sig och folk dör.
Inte för att 2 månaders snö är det största problemet i världen men jag känner att det är lika påverkbart som Israel/Palestina-konflikten. Tillfälliga lösningar finns ju, hårfönen funkar ju och likaså fredsavtal. Men inte i en större utsträckning tyvärr. Men det finns ju positiva saker om kylan och snön med, som alla barn tycker det är kul, alla föräldrar tycker motsatsen. Jag tycker det är tråkigt, kallt och man känner sig som en isbjörn så fort man ska gå ut efter 10 minuters påklädning. Inte okej, ellerhur?

Det är snö överallt och jag tycker inte om det, helst av allt vill jag ha vår. Eller iaf vårtecken som sedan leder till sommaren. Sommaren. Skrubbsår, bränd hy och myggbett. Visst är det underbart?  


Foto: PeGe Johansson, BT

Det värsta är nog att snön kommer hindra mig från att ta mig hemifrån på lördag och kanske söndag.
Beiis är inte lycklig just nu.


Kommentarer
Postat av: Madde

fyfan för snö =p

2010-02-19 @ 12:57:34
URL: http://vinglasets.blogg.se/
Postat av: Virginia

Håller med, tycker snön ska ta sitt pick och pack oc dra! Låta våren få komma istället, så trött på snön :)

2010-02-19 @ 12:58:59
URL: http://viggin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0