Nu väntar vi på Katlas utbrott

och sålänge vi väntar på det kan jag passa på.

Jag är sur på sjukvården, de hjälper inte mig när jag behöver det.
Dessutom så är jag sur på Aftonbladet, det brukar jag i och för sig vara.

Astma? Vadå att typ Aftonbladet skriver att astmatiker kommer känna av askan. Men de skriver inte var eller hur så då söker man vidare information, söker på landstingets hemsida. Sjukvårdens hemsida. Sjukhusens hemsida. Lokaltidningars hemsida. Svenska Dagbladet. Dagens nyheter. You name it!
Och var hittar jag informationen? INGENSTANS.
Fast sen kan man inte ta Aftonbladets nyheter på allvar, de är ju ändå sånna som skriver för skrivandets skull och jag önskar jag kunde få jobba där och använda min fantasi och skriva ihop en halvside-artikel om stackars gamla Gertrud, 78 som inte får ta med sig sin käpp på flyget för det klassas som vapen. Stackars gamla Gertrud, får en halvsida i Aftonbladet.

 

Prinsessan fick två uppslag igår för att hon är i New York och inte tänkte fira Drottning Margaretes födelsedag. Det hade ju inte gått ändå på grund av askan i luften och det stängda luftrummet. Dessutom så kan hon inte komma hem till kungens 64-årsdag den 30 april för 1) Askan 2) Hon vill inte. Vadå att man har levt under sån press och när kärleksdrömmen blir en mardröm eller ja, de bråkar så ska bröllop ställas in och massmedia uppmärksamma så Aftonbladet har något att skriva om. Stackars prinsessan.

Sen att gräddfilen är underbar, det vet vi. Dock finns det ingen hemma så jag måste handla det! Förresten. Katastrof. Gräddfilskylskåpen på chipsavdelningen och tacoavdelningen på MAXI var tomma! Det är INTE okej.
Jag blir ledsen. Det var nästan så jag antingen ville fylla kylskåpen själv eller skälla ut någon. Det blev jordgubbsmarmelad istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0