Det där med söndagar

Den onödigaste dagen i veckan är söndagar. Söndag är dagen efter den festliga lördagen och dagen innan den otroligt ångestladdade starten på ny arbetsvecka, måndag. Söndagen är full med måndagsångest och tristess. Ofta är man bakfull eller gör saker som man kunde göra en annan dag - exempelvis städa eller tvätta.
 
Söndagar för mig som varken jobbar eller har så mycket i skolan är fyllda av ingenting och det kan tyckas vara skönt men det är inte så. Då planerar jag upp resten av mitt liv, tittar lite på tv och slappar. Jag påverkas av min sambos måndagsångest och nu för tiden är jag inte särskilt bakfull för jag festar inte.
 
Så, söndagar är en helt onödig dag, fylld av saker man kan göra en annan dag. Så nu ska jag titta lite på någon av våra 200+ kanaler och se om detvisas något kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0