Att leva sjuk i tentatider

Dagen började med två alvedon, en diklofenak och en omeprazol. Smärtlindring i mängder och magsäcksskydd. 
 
Men resten av dagen har varit bra och Sofia kom hit som vanligt en tentavecka. Så förhörde vi varandra på alla instuderingsfrågor och det verkar som att vi kommer klara tentan. Ett tag var jag rädd att det här skulle vara svårt men det är verkligen inte det för det finns ett rätt svar.
 
Det till skillnad från min första kurs på universitetet, socialantropologi. Där man kunde mer eller mindre lägga fram argument för att visa på att man hade rätt eller fel. Just nu ska jag tenta av juridik inom offentlig förvaltning, alltså är det fokus på lagboken, kommunallagen, personuppgiftslagen, förvaltningslagen och grundlagarna såklart. Det finns faktiskt ett rätt svar i lagboken, men dock så många undantag. 
 
 
Så tog jag en snabbis för att lämna tillbaka mina trasiga shorts som jag köpte lagom till valborg. De var superfina jeansshorts med spetsdetaljer. Men pengarna får jag tillbaka så det är ju skönt det. 
 
Och smärtlindringen har faktiskt hållt hela dagen för nu är klockan snart fyra och jag har inte tagit fler tabletter och knappt känt av någon smärta i magen. Så innan nästa kompis kommer över ska jag ta samma dos igen för att slippa ha ont. Det är ett krig mot min mage. Den hatar mig och tro mig, jag hatar den tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0