Viktigt att veta vad som är viktigt

Det slog mig helt plötsligt att det finns saker som sätter guldkant på mina vardagar. Sådant som man tyvärr tar för givet ibland. Att kunna resa sig upp ur sängen och faktiskt kunna träffa alla vänner är guld värt. Att ha en stark familj som stöttar en när det behövs är också viktigt och viktigast i min familj är min sambo.
 
Att dela vardagen med en annan människa är en uppoffring för man måste hela tiden anpassa sig efter den andre och inte bara leva efter sig själv. Trots den uppoffringen så får jag alltid mer än det dubbla tillbaka, när jag känner mig svag är han där, när jag är ledsen eller glad så finns han där att dela min vardag med mig. 
 
Igår hade jag en riktigt dålig dag som slutade bra. Jag lyckades bränna mig på fingrarna och i ansiktet med plattången, få magen att explodera och att hitta ett hål på mina tilltänkta strumpbyxor... Så jag åkte ju in till stan för att inse att allt hade stängt för fem minuter sedan. Samtidigt som jag trampade på en lös sten som gjorde att jag fick vatten över hela mina stövlar. Det var inga gummistövlar vill jag tillägga. Det regnade och ruskade så det droppade om min näsa när jag kom hem och jag var riktigt dyngsur. Ovanpå det glömde vi presenten till värdparet hemma så Marcus dirigerade mig via telefon till fel adress, till ett ställe jag aldrig varit på. URK! Trots detta så är det en del av vardagen och jag lyckades ha en riktigt fantastisk nyårsfest ändå. 
 
Den största guldkanten är dock att ha hälsan i behåll, att se till att allt fungerar som det ska och att orka med. Igår började jag göra en sit-up, vilket var psykiskt mer jobbigt än fysiskt. Efter tio minuters stortjut från min sida lyckades jag göra den där sit-up-en. Något som jag inte trodde min kropp klarade av och idag ska jag göra två och så ökar jag med en varje dag som jag orkar öka med en. Det här ska gå även om det är tufft och jobbigt. Det kommer lösa sig. Men därför måste fokus ligga på mig och inte någon annanstans, för det orkar jag inte med. Falska eller icke engagerade relationer är jag inte intresserad av för varje relation innebär ett givande och tagande, finns inte det så är det inte värt min energi, för trots allt så fungerar inte sån där energidricka just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0