Röntgen och besök på CIVA

Idag tog jag mig till sjukhuset igen på någon kontroll. Jag gick in via huvudentren och i korridoren mot akuten höll jag på att få panik. Där har jag gått så många gånger när jag fått sitta ner på varje bänk. I den korridoren har jag åkt rullstol för jag inte kunnat gå och i korridoren längst bort är där jag var mellan akuten och röntgen den första dagen. Det jag inte kommer ihåg. Jag var också på röntgen, ungefär miljarder gånger kändes det som, men det var nog bara tio gånger. Hälften av gångerna minns jag inte.
 
Jag minns dock en vaktmästare som hade kört mig två gånger enligt mig och enligt honom fler gånger än så. Jag minns också att de ställde min säng i korridoren och inte innanför receptionen som de gjorde idag med en kvinna. Jag minns också hur de tappade mig, hur jag somnade i korridoren efter pappa hade varit på besök. Jag tror det var den gången i alla fall. 
 
Efter dagens röntgen så bestämde jag mig för att ta hissen till fjärde våning, till CIVA. Där fick jag träffa två av mina sköterskor, de kom ihåg mig. De kom ihåg mitt namn och de sa att jag såg pigg ut. Det var nog tredje gången jag varit där. Första gången sedan jag lämnade sjukhuset och sköterskorna blir alltid så glada när jag kommer.
 
Nu kommer jag bli kallad till ett besök där vi ska gå igenom förloppet, se vad som hände vart och gå verkligen gå igenom min gröt. Det känns helt underbart!
 
Tack alla fina sköterskor på CIVA. Ni är fantastiska!
 
 
* CIVA (intensivvårdsavdelningen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0