Politik må tyckas vara tråkigt

Jag kikar på partiledardebatten från igår. Mitt i natten. Jag vet. Politik kan vara det absolut tråkigaste som finns enligt vissa men det är bland det bästa jag vet. Det är ju roligt hur Juholt (S) uttrycker den 15/1 att han är en bättre människa nu än han var i december. Det är ganska spännande och man kan citera honom och hans retoriska misstag om och om igen och vika sig dubbel av asgarv. Må man skratta åt Juholts grodor men jag tycker nästan Gustav Fridolin (MP) är roligare. Han är en miljöpartist man kan man ge många fina epiteter. Jag skulle helt klart kalla honom efter att ha hört honom i partiledardebatten för Gustav jag-vet-inte-vad-ett-rakt-svar-är Fridolin. Fast kan man inte kalla honom för det skulle jag nog kalla honom för Gustav den krånglige Fridolin. Hans epiteter begränsas bara av fantasin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0