Min pojke och sanna sagor

Det är idag en månad sedan jag träffade min kärlek ute på krogen. Vi dansade hela natten och långt senare än så. Jag föll. Han föll. Det är helt enkelt konstaterande av fakta.
Något jag också kan konstatera är helt klart att pendling suger. Han jobbar tre timmar enkel väg härifrån med bil. Det suger. På riktigt.
För ungefär sex veckor sedan sa jag till alla att - jag klarar mig själv. Själv som i ensam alltså. För jag har ingen tid ändå att lalla runt med en pojkvän. Men hoppsan sa, så blev det inte.
Så jag vill passa på att 1) önska god jul och gott nytt år. 2) önska er all lycka under 2012. 3) berätta om mitt nyår.

Så på nyårsafton skulle jag vara med min pojkes familj, släkt och vänner. Det var planen. Så jag skulle inte hinna med att träffa mina två bästa vänner för innan middagen hade min pojke en överraskning för mig.
Vi körde runt i kringelikrokar för att hamna vid Skansen krona vid fyra. Så väl uppe på toppen är det mina vänner jag ser!! Lycklig tjej. Sedan fikade vi och åkte ner till stenpiren för att se GPs fyrverkerier i dimman.
Så åkte vi hem till honom, åt gott och hade gott sällskap. Så skålade vi in det nya året med utsikt orvar från deras balkong med utsikt över centrum, Frölunda och Askim. Vilken fyrverkerishow! Så kom nyårskyssen och vi levde lyckliga i alla våra dagar. Ungefär så sagolikt var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0