Opereras igen

Igår var det fredag och fem dagar innan dess, alltså på julafton låg jag näst intill helt utslagen av smärtor. Vid halv tre fick jag nog och ringde 1177 där jag beskrev mina besvär, hon i luren sa att jag troligen är allmäntpåverkad av en cysta och bör åka iväg och kolla upp det på akuten. Eller gynakuten, det var en liten diskussion med tanke på min tidigare bukhistoria under de senaste månaderna.
Innan jag la på så frågade hon om jag hade någon som kunde köra och det trodde jag. Tur som var hade mr right precis börjat äta och inte hunnit dricka något.
Så iväg vid tresnåret till gynakuten och efter att ha sett Kalle i väntrummet så är det min tur. Det visar sig vara en cysta som nu mäter 5x3,5 cm och ett återbesök bokas in.
Återbesöket var igår, fredag, och då hade cystan vuxit till ofantliga 7x6,5 cm och de bestämde sig att sätta mig i operationskö. Det gick fort för jag hade inte ätit frukost och därmed varit fastande ganska länge. När jag kommit in på rum och de skulle sätta dropp så hann jag inte ens tvätta bort mascaran och ta bort nagellacket innan jag skulle upp på operation. Så pratade dem med mig, rullade upp mig två plan, pratade lite till och sedan sövde de ner mig. Vaknade upp inte långt därefter och rullades ner på avdelning. Så kissade jag och åt kebab och sedan kunde jag lämna sjukhuset efter totalt sju timmar. Men lite kaotiskt blev det i mitt huvud, nu får vi se om jag lyckas släppa allt när vi går in i ett nytt år, annars får ni ha överseende. Ta vara på all tid ni har, den är värdefull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0