Nysningar, smärta och julmat

Jag har en förkylning på gång och varje gång jag behöver nysa eller hosta så börjar jag gråta istället. Smärtan sitter nu i början vid ärret, alltså vid diafragman. Försöker tänka på annat.

Dagens plan var att åka till stan och köpa den sista julklappen åt Mr Right. Alltså jag har köpt mina julklappar redan och har skickat mig på uppdrag. Dock är det ingen bra dag idag. Den börjar med migrän i vänster hjärnhalva och illamående och sedan dess har jag legat i sängen. Inte gjort mycket nytta alls tyvärr, för med den smärtan känner jag mig instängd i min egen kropp och vågar inte gå på stan själv. Tänker dock gå och panta idag!

Får tagga upp inför imorgon istället då är det julavslutning med min fd. klass. Eftersom jag inte varit i skolan på så länge så hoppade jag ju av den här terminen. Finns inte mycket annat val. Men matmässigt går det bra, jag äter nästan normalt nu igen även om jag kämpar och fortfarande inte känner någon hunger. Hoppas det löser sig till jul alltså, jag har sex dagar till julafton och julbord.
 
Mitt uppdrag: Jag ska köra en bakvänd bantningsdiet och på alla sätt som går försöka töja ut magsäcken så jag kan äta lite av det mesta på julbordet. Jag menar att fem köttbullar med rödbetssallad (mums) och en sked jansons frestelse skulle göra mig mätt. Det skulle dessutom göra mig deppig och på jul ska man ha det bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0