NU KÖR VI!

Jag kommer från ett gymnasieprogram där vi pluggade "9 -to- 5" med en timmes utökning på morgonen. Det var fullt ös, medvetslös fast med studier. Efter det var det hem och plugga järnet för att till sist somna runt tio och vakna vid sex morgonen därpå. Så gick karusellen runt i tre år på gymnasiet.

Sedan hamnade jag på universitetet då jag glömt hur det känns att behöva ta bussen kl. 8:00 till läkaren innan skolan som börjar vid 10 och slutar 12, tre dagar i veckan. I och för sig ska man läsa texter för att förbereda sig inför lektionen på sisådär 30 sidor på engelska. Men vad är det som är så svårt med det?

Så ovanpå mina studier så har jag nu två jobb och blev igår utsedd att vara med i LUF Storgöteborgs styrelse för ett år framåt. Dessutom har jag mitt eget hushåll då jag bor själv men poängen med det här inlägget är att man inte ska gnälla. Oavsett man kör på 9 -to- 5 eller 10 till 12. Så igår gick jag och la mig vid 8 för att faktiskt komma in i rytmen igen som jag vet finns där inne någonstans.


Så 1, 2, 3 nu kör vi och klarar av den här dagen också!


PS. Saknar min flanell... hade varit perfekt idag med min förkylning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0