Livet leker!

Trots en förkylning så har jag så mycket för mig och jag älskar det!

Nu är jag snart på väg mot en utbildning inför mitt pedagogjobb och det ska bli helt sjukt roligt att äntligen få börja arbeta med barn. Sedan ikväll blir det politiknatta för mig; alltså börjas det på Pub Liberal och vidare hem för att se SVT Debatt vid 22.00 och därefter måste jag packa för imorgon drar jag vidare till Stockholm för att gå på liberalt basläger vilket ska bli helt galet kul det med!

Snacka om att binda upp sig på allt som är roligt. Det kunde jag aldrig tro för ett halvår sedan då jag hade panik; Jag var arbetslös och hade satt upp mig på en lägenhet med 10 000 kr i sparpengar. Endast. Det var tufft och stressigt att springa hos arbetsförmedlingen och söka upp emot hundra jobb. Men så fick jag jobb på lager och det ordnade sig. Med 250 kr kvar på kontot innan första lönen kom så kunde jag andas ut.

Så idag är jag ensam hemma och har suttit på diskbänken och ätit frukost. Jag har dansat och spelat hög musik för att försöka ignorera mina klampande grannar. Så nu kör vi tycker jag, allihopa, som vanligt.

Jag vill avsluta med två tankevärda saker;

1. Finn vad ni vill göra och kör, bara kör! Låt inget stoppa er!
2. Krav höjer och förbud sänker - tänkvärt citat från Edwin Hovemyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0