Sista dagen i staterna

Min resa här har varit helt fantastisk och jag har mer eller mindre fallit som en fura för California. Jag kan definitivt tänka mig att bo här när jag väl uppfyller mina drömmar om att flytta från Sverige efter jag har utbildat mig för att skaffa familj och göra karriär. Ingenting är ju omöjligt så varför begränsa sig själv och sina drömmar?

Det jag tar med mig från denna resan är nog mest att jag faktiskt klarar mig själv och att alla problem har en lösning. Jag hade turen om att få bo hos en underbar host familj under de fem första veckorna för att under de två sista få se hela California. Från den mysiga storstaden San Francisco till den alldeles för stora staden L.A och vidare till solen i San Diego.

Jag har under denna resan gjort många nya saker såsom åkt skidor, badat i Stilla Havet, sett Redwoods, sett kollibris, varit i Nordamerika, sett Mexico (över gränsen såklart), sett späckhuggare och vilda delfiner och massor av andra saker vilket jag tycker ha fått mig att växa som människa. Jag har också gjort lite dåliga saker såsom slarvat med bloggen, inte rättat till bloggdesignen och slarvat med mejl och all annan kontakt med mitt liv.

Just nu ligger jag fullt påklädd vid poolen för jag har soleksem eller något liknande över hela kroppen. Men livet leker och jag vet att idag är sista dagen i staterna på ett tag. Dock kan jag inte vänta med att komma tillbaka hit!

Vad jag saknar mest med Sverige är min familj, min säng, min garderob och mina vänner. Med betoning på mina vänner och min familj. Dock har Skype varit som Guds gåva till mig på den här resan...

Så vad jag kommer sakna mest från staterna är min host familj, solen, närheten till allt men mest hur beskymmerslöst mitt liv har varit här.

Jag är redo för att åka hem så låt resan gå fort!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är så välkommen BEA!!!! Vi saknar dig JÄTTEMYCKET hälsar Axel!

2011-05-12 @ 07:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0