The rest of the story huh?

jag tror ju ni som läser kan vara ganska nyfikna på vad som verkligen händer här borta i staterna och jag tänkte fortsätta där jag slutade igår.

... När jag hade blivit uphämtad på skolan åt vi pizza vilken egentligen inte var särskilt god alls.. Den var ganska äcklig faktiskt och jag vet att man inte säger så om mat men i detta fallet gör jag det. Efter det bestämde jag mig för at leva det "nyttiga" livet på amerikanskt vis. För att jämföra kan vi säga att om vi har en skala mellan nyttigt och onyttigt så är skalan här mellan onyttigt och farlig för hälsan. You see?
Men tillbaka till vad jag har gjort, för att bli av med jet-lagen har jag såklart sovit ganska mycket och länge men jag är fortfarande trött på kvällarna och det är nog lika bra det. I fredags hade vi en liten guidad tur på campus och dagen var enkel och jag var trött så jag tror jag sov igenom resten av dagen.
Lördagen var helt galet rolig dock, vi åkte till Sacramento, the state capital. Vi träffade Anns son och vi gick lite i 'Old Sac' och in en GRYM maskeradaffär, jag talar tusen gånger buttericks typ. Anyway, dagen slutade med att vi plockade apelsiner (och jag älskar dem) men hur coolt är inte det? Att plocka apelsiner?!?
Samma kväll var vi på en fest då vi firade Anns vänners 40 år som gifta på ett tågmuseum och det var då jag märkte hur snälla alla amerikaner är! Den kvällen hade jag fortfarande mycket kvar av jet-lagen men jag var ändå uppe till 11 amerikansk tid.

Sunday, bloody sunday.. eller vad säger vi? Trött som en seg råtta rigde Ann alla host famijer för att bjuda in mina vänner på födelsedagskalas hemma hos mig på lördag vilket kommer bli spännande och jättekul! Sedan hälsade vi på en nunna, handlade vi mat och jag måste ju säga att det fanns en miljon olika juicer, såser, bröd, kakor, pålägg, flingor and it goes on and on and on... Så helt plötsligt bestämde vi oss för att åka och shoppa så fort vi hade plockat in all mat och jag hittade en helt uuuuuunderbar klänning för 11 dollar, jag menar hallå? Under 70 kronor? Galet och ja, jag köpte den.

Nu undrar ni säkert varför det inte kommer upp några bilder mend et är för att jag fryser, amerikaner föredrar kalla hus tror jag. OCh jag ligger under mitt täcke med en extra filt ovanpå. Jag längtar till lunch imorgon, kan knappt vänta för att få i mig min sallad med jordgubbar, madlar och avokado! Mums!

Well, nu är jag så himla trött att jag berättar om första dagen i skolan imorgon, Godnatt - God morgon beroende på i vilket land du befinner dig i.


PS. Jag älskar vädret gaaaalet mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0