Äntligen internet!!

Okej, brief version - Jag är hel och jag lever och jag är i USA.

Men ni kanske är lite sugna på vad jag har gjort min fösta helg i USA och jag tänker bara ta det kort för jag orkar verkligen inte skriva en hel bok idag efter allt jag har gjort.

Flygresan i torsdags var lång och seg och allmänt påfrestande, så när vi klev av planet och skulle gå genom passkontrollen var jag så nervös att det kändes som att jag skulle spy, men jag överlevde och gissa vad passkontrollanten frågade? Om mitt första namn var Wivi eftersom et är det namnet som står först i mitt pass. Men så är ju inte fallet för jag heter Beatrice så jag förklarade enkelt genom att säga "My parents had trouble naming me" (förlåt mamma) sen listade han ut att jag inte kunde höger och vänster för jag la fram fel hand på fingeravtrycksmaskinen.. haha! Jag är grym! Otherwise så frågade han ingenting och det tackar jag hårfärgen för!

När vi skulle ta vårt bagage var jag trött och sur för en sniffande hund hade kravlat omkring på min scarf som jag hade ovanpå min väska för att hunden letade efter mat för det får man inte ta in i USA så ni vet. Ovanpå detta hade min väska gått sönder och hur arg blir jag inte då om jag inte börjar gråta? Typiskt. MEn i alla fall kommer jag få 200 dollar när jag kommer hem som skade-ersättning. Sedan plockades vi upp av en buss som tog oss till Santa Rosa och där stod min söta host family, för de är verkligen söta!

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0