Mitt liv i ett nötskal



Nuvarande kunskap i hp: 7,5.


Kommande kunskap i hp: 307,5

Grundkurser

Kulturstudier grundkurs 30 hp
Konfliktlösning: Konfliktkunskap 30 hp
Fred i teori och praktik 15 hp
Analys och utvärdering av fredsarbete 15 hp
Internationella relationer: kärnkurs 30 hp
Konflikter i den globala ordningen 15 hp
Mellanösternstudier: kärnkurs 30 hp
Kärnkurs i socialantropologi 30 hp
Kultur och identitet i dagens värld 15 hp
Politisk teori och internationell politik 15 hp
Antropologins kritiska samhällsengagemans 15 hp

Totalt antal hp: 240


Fördjupningskurser
Metod inom Globala studier 15 hp
Examensarbete inom Globala studier 15 hp
Examensarbete i freds- och utvecklingsstudier 15 hp
Metod i praktiken - att arbeta med mänskliga rättigheter 15 hp (?)

Totalt antal hp: 60 hp


Totalt totalt: 300 hp = 5 år masterexamen, hmm..

(Jag har absolut ingen kunskap om hur man sätter ihop kurser till eget program, men efter att ha hittat alla kurser jag vill läsa så är detta mitt resultat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0