What to do with a lemon?

If life hands you lemons, make lemonade.

But, we'd like to add sugar, then market it, franchise it, and sell it to a major international
conglomerate as a fresh fruit drink.


Det var slutsatsen på Gustav Martners föreläsning igår på Folkan i Borås, en gammal teknist! Jag tog med mig två budskap, det ena ovan och det andra kommer här:

Gustav Martner har alltid velat vara annorlunda, han ville det så gärna att han fejkade synfel för att få glasögon när han var i min ålder. Dessutom älskade han sin specialbeställda tröja med texten "Eat the rich" på. Nu menar jag inte att man ska äta det rika, det kallas nämligen kannibalism och är olagligt i Sverige. Han ville vara annorlunda, han var annorlunda och nu är han världens coolaste. Han har varit annorlunda och kommit långt, säkert har det varit få som trott på honom fullt ut (som lärare exempelvis), förutom hans mamma, som är stentuff och min skolas bibliotekarie! Kan han så kan jag, annorlunda är vi båda två.

Jag ska ta mig till toppen en dag. Den dagen jag når toppen lovar jag att inte nöja mig.
Drömmar är till för att förverkligas, ellerhur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0