The Beiis day goes fail

The Beiis day.

En dag vaknade jag, jag steg upp, jag duschade och gick och la mig igen.

Men inte idag! Idag skulle jag nämligen träffa Becca och plugga i stan. Det första som sker är att jag inte orkar min frukost och jag som måste ha koll på min kost just nu och mer eller mindre måste äta efter mått. Töntigt? Men jag vill faktiskt komma i en fin balklänning innan sommaren.
Fail number 1.

I alla fall, mamma ska köra mig till bussen som går 7 kilometer bort och helt plötsligt, 15 minuter innan bussen ska gå ( det vill säga vi måste åka NU, nästa går om en timme ) så hittar vi inte bilnyckeln. Bilnyckeln har min låtsaspappa med sig på jobbet.
Fail number 2. 

Jag står vid busshållplatsen fem minuter innan den ska komma och endå är jag millisekunder från att bussen kör förbi mig, jag får springa ikapp den och kommer med. Behöver det föklaras mer?
Fail number 3.

Bussen stannar på fel hållplats
och säger att det är sista hållplatsen fast det klart och tydligt står att den ska åka till resecentrum och att den alltid gör det.
Fail number 4.

Jag träffar Becca i alla fall och efter ett varv ärenden på stan hamnar vi i skolan bibliotek. Bibliotekariernas miner var obetalbara! Vi pluggar hårt tills hon börjar må dåligt..
Ingen direkt fail. Bara otur. Eller säg vad du vill, det är lov och vi är i skolan.

Sedan går jag till Lindex, Kappahl och flera andra butiker, hittar ingenting alls. Det är ju rea. Jag hade velat ha något nytt i garderoben. Tolka det som ni vill.
Fail number 5.

Jag åker sedan och handlar två av de fem sakerna jag lovade mamma att handla plus mjukost och tuggummin.
Fail number 6.

På väg hem så åker jag en buss som stannar på en hållplats längre ifrån det vanliga, fine tänkte jag! Mamma hämtar mig ändå. Hon blir sen. Det börjar regna och mitt paraply går sönder av blåsten.
Fail number 7-8-9.

Dyngsur kommer jag hem med humöret i botten och utan mat i magen. Kul! Dags att sätta sig ner vid datorn en stund tänkte jag. Nähä, det börjar åska och när jag stängt av datorn så blir det klarblå himmel och jag fastnar vid Winx club på nikelodeon.
Fail number 10.

Hur har min dag då varit? Hmm.. Bättre än den som ägde den där stora traktorliknande saken på bananpiren i Göteborg som föll i älven, numera ligger den på 7-8 meters djup. Jag hade dessutom en bättre dag än Stena Lines terminal i Göteborg. Landgången blåste ner eventuellt stöttes ner av kastvindar mot fartyget.

Se hela bilden

Se hela bilden

What a gorgeous day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0