Oplanerad och fattig sommar?

Tror jag inte, jag har nämligen några bra tips på vad man kan göra så man inte känner sig helt död och vilse när sommaren väl drar igång.

1) Nu på Kristi Himmelfärd så ber vi för fint väder. Det är nämligen dags för årets första grillning! 
Och grilla kan man göra med pojkvännen/flickvännen, familjen, vännerna eller allihop.
Bara att dela upp sakerna som ska med och göra det, hemma i trädgården, på stranden eller i parken.
Ett bra tips är dock att kontrollera med er kommun om ni ska grilla i stan.


Grillning på fredag med de allra bästa. Kan det bli bättre?
Skulle inte tro det!

 


Copyright Erik Jagstedt



2) Cykla, cykla, cykla runt i där du bor. Billigt och skönt med lite fläktande vindar när solen steker på. sätt i hörlurarna eller ta med en vän och bege er ut på picknick med saft och bullar. Därför är en kylväska väldigt bra. Och om du inte känner för att vara social så kan du ta med en filt, en tidning och/eller papper och penna. Inget är så fridfullt som en cykeltur på småvägarna runt omkring i Sverige.


-



3) Eller så gör du som jag, drömmer dig bort till en kommande sommar då du har pengar att resa bort. Så gjorde jag förra sommaren och jobbade ihop pengar. Det kommer jag även göra i sommar och spendera en del av dessa på min Tunisien-resa. Turkiet är att rekomendera, Bulgarien ska också vara hyffsat billigt.


-

Lycka till med sommarplaneringarna!
Oavsett hur du gör så blir det varmt, skönt och man kan alltid sola om det inte regnar.
Om det regnar så kan man faktiskt läsa min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0