Företagseknomi in my heart

always and forever.

Ord jag aldrig vill höra igen men kommer tvingas ta i min mun innan jag dör

Jag menar det. Konteringar hit, visma dit, kassarabatt och moms, ingående och utgående sådan, kursdifferenser, dröjsmålsränta, T-konton, tilläggskoder, moms vid EU-handel, moms vid världshandel, kreditfakturor, fraktkostnader, tull, lön till ägare, inköp av inventarier, inhyrd personal och löneutbetalningar, personalkostnader i allmänhet, brutto och netto. Sociala avgifter, momsredovisning, momsbokföring, periodisering, kontantinköp, kreditförsäljning, kreditinköp, kontoklasser, kontoplan, kontering före registrering, balanskonton, verifikationer, bokföringsunderlag, bokslut, rättning, tvärkontroll, sammanställning, grundbokföring, dagbokföring, inkomster, utgifter, finansiella händelser, dubbel och enkel bokföring. Kakyl, budget, balans och resultat och utfall.


DÖD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0