Nu händer det!

Någonstans mellan 13dag jul och 20dag knut tar jag bort snön här på bloggen.. jag har ingen kontroll över det som ligger utomhus. Önskar jag hade det.


Nu är jag trött på snön och vill ha vår, blommor och solsken. Några 15 grader varmt och inte 15 grader kallt. Jag vill kunna ha tights och inte behöva se termobyxor på stan. Det känns inte rätt när man bor i Borås. Jag borde köpa mig ett par stövlar eller få min idé om en vädermaskin att bli verklighet. Det är nog mest möjligt med ett par stövlar. Ett par sånna rosa hade inte varit fel eftersom jag bor i en av de regnigaste städerna i Sverige. Tänk att kunna matcha dessa med ett lika rosa paraply. Då har jag varit riktigt söt tror jag!

Klicka för att stänga fönstret


Eftersom våren kommer nu kommer det in nya kläder och det ger oss en fantastisk rea på det som fortfarande funkar i ungefär en månad till sedan ska det på med tunna tyger och converse igen, converse är det bästa som finns. Nya ska köpas och de gamla tas fram. Men just nu går jag runt i ett par stora svarta tegelstenar och fryser inte alls om fötterna även om det är sexton minusgrader utomhus vilket jag är glad för.



Så i hopp om vackert väder säger jag idag att våren är på väg, då man kan gå och hålla någon i handen utan att ha vantar, då kärleken yr om oss och man får ha fina skor på sig. Kanske ska köpa ett par klackskor så jag inte anses som liten utav Erik.. hmm det är nog en bra idé att visa honom att jag kan bli nästan lika lång som honom. (Klackar på 10 cm ör ingen fara om det är lite platå på ellerhur?) Och vet ni vad jag ska göra i vår? Jag ska testa att måla blommor och annat vårigt och se om jag kan sälja tavlorna, det är ingen omöjlighet eller? Frågan är bara hur och när jag ska hinna med för det ska ske mycket i vår. Det är planer på en Italienresa nu i slutet av januari.

colosseum2.jpg (50853 bytes)start_image
Rom, Vatikanstaten, Pisa, Venedig och Florens är de städer vi ska besöka under 10 dagar!


 

Våren kommer också med ett planerande av vår sjätte vecka i USA som kommer infinna sig nästa år. Jag kommer fylla 18 år i april, vi ska ha en cabaret i april och i maj kommer det bästa av det bästa precis när sommaren tar sig in. Kortegen! Ljuva älskade kortege och älskade kortegebyxor. Det är veckan då man har roligast, festar som mest och bränner sig i solen ute på skolgården. Det är då man som ohändig teknist är i sitt esse och låter någon annan sköta hammaren. Det är då man äter mjukglass tills man storknar och skräpmat i mängder. Men också då man helt enkelt älskar att vara teknist och det är då man älskar att gå på världens bästa skola, Teknis.


Så nu smäller det snart, våren är på väg. Jag känner det på mig!



Kommentarer
Postat av: Ch Andersson

teknis, teknis, teknis, det kommer en nyy korteeege!

2010-01-09 @ 00:00:20
URL: http://chandersson.blogg.se/
Postat av: Beiis

Du går i ettan, du vet inte vad kortegen är ;)

2010-01-09 @ 00:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0