Min allra bästa vän.

Jag tänkte dra igång en liten serie om mina vänner och saker som jag tycker är viktiga.
Alltså en väldigt beskrivande serie som jag verkligen hoppas ni tycker om!

Jag tänkte börja med att beskriva världens bästa vän, hon heter Siri.
Vi träffades på internet för typ hur länge sedan som helst, någon gång under våren 2007 tror jag.
Det är ju ändå tre år sedan nu.. stämmer det?




Men vi träffades första gången när Ola uppträdde på Liseberg, jag hade varit elak och rignt henne vid halv åtta för att väcka henne (när hon egentligen kunde sovit). Men det har alltid varit min grej att retas tror jag. Detta var den 13 augusti då det regnade väldigt mycket. I alla fall när vi satt längst fram i mitten som de allra trognaste fans gör. Jag, Linn, Siri och Nathalie. Sedan den 19 augusti var det rix fm-festival och vi hade en superduperdag tillsammans, varmt var det dock. Efter det så har vi avverkat sånna typiska saker som ett födelsedagskalas på lek&buslandet där vi lekte och drack slush puppie då det största samtalsämnet var hur man kunde få "brainfreeze". Vi har också frusit ihjäl framför Jul-lotta på liseberg. Det var nog där någonstans mitt i alla händelser som vi lärde oss hur vi kramas och hur vi möts, hur vi springer av all världens fart mot varandra och kramas superlänge. Helt galet underbart är det! Vi har haft VIP-disco hemma hos mig och tjejkvällar hos Siri. Kommer du ihåg hur fort det gick att steka lövbiffarna och hur vi inte hann krydda några av dem? Hur vi en gång legat på centralens golv och skrattat när vi tappat balansen i en krock? Rix Fm-festvalen 08? Alla underbara telefonsamtal med mer och mindre roliga samtalsämnen? Eller på din konfa, när din bror och jag var på hugget och jag fotade dig i massor? Världens finaste flicka är du. Världens bästa vän. Kommer du ihåg när vi badade mitt i natten vid min sommarstuga? Hur vi en gång hoppade av på fel hållplats och höll på att dö när dte var så varmt och vi bara ville bada? Eller laxen vi åt efteråt? Kommer du ihåg hur mycket jag saknade dig när du var i USA och jag var i Turkiet veckan innan? Eller hur kul vi hade när vi satt på gräsplätten i Göteborg, drack power king med Linn och hur vi lyssnade på Marilyn Manson från Göta Älvbron, då jag nästan övervann min höjdrädsla? Eller när du ringde mig på nollningen för att berätta att du hade skurit dig i handen? Du är världens bästa vän och vad som än händer så går du först. Jag älskar dig och alla våra minnen. Saker jag aldrig vill glömma!

Jag ville bara säga att du betyder mycket för mig.




EDIT: Det här är mitt 350e inlägg


Kommentarer
Postat av: Siri

klart jag minns! skulle kunna kommnetera varenda minne, finns så mkt fint att säga om dom! så sjukt mkt roligt vi haft å så bra du alltid fått mej att må<3 haha telu samtalen, minns särskilt när vi prata om en tråkig gul tapet en gång XD haha vet inte om du minns de direkt, å vet inte varför ja gör de:P antagligen för att även de tråkigaste blir värt att nämna för dej.. å en kul grej^^

De finns en mkt god anledning till att ja ringer dej när ja skärt av handen lr virrat bort mej i kungälvs minsta skog, som man är så gott som uppvuxen i, ja älskar dej! å älskar att älska dej å ska fortsätta att älska dej för alltid;D

2010-01-14 @ 22:09:02
Postat av: Beiis

Siri, jag ville bara säga att du är världsbäst :D <3

2010-01-15 @ 08:47:25
Postat av: Linn

Varför skriver du aldrig om mig :( hahaha

2010-01-15 @ 19:23:08
Postat av: Beiis

Jag ska skriva om dig Linn! =) Har inte hunnit än! Får varva vänner med saker för att fler ska läsa bloggen you know! <3

2010-01-15 @ 19:49:37
Postat av: Linn

haha okej :) jag håller utkik efter det då :D hoho

2010-01-19 @ 18:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0