Insnöad

Dagens planer är som döda, morgondagens planer ligger på is. Haha, det var väll roligt?
Nej, jag tänkte väll det.

Men som en vis man sade till mig igår; "If you are prepared, you shall not fear"
Nej vad jag ljuger, det var ingen som sa så till mig igår. Det den vise mannen sa var att ta hand om det man har och njuta av snön på de sätt man kan och tycker om. Han gav som exempel den fina utsikten över vita bergstoppar och norrsken. Synd att jag bor här då och bara har skog tänkte jag. Men när snön lägger sig på alla granars alla grenar är det ganska fint.

Så kom jag att tänka på den underbara sommaren, hur jag längtar efter att ta ett midnattsdopp i marelden, sola och vid dagens slut somna till havets kluckande. Det är så underbart att se solen gå ner tillsammans med någon man tycker om och eftersom jag inte riktigt alltid haft någon jag tycker om där så fungerar ett stort glas med iskall cola med. Nu trodde Erik att jag skulle säga öl. Men nej, öl är INTE okej. Okej?


Är det inte vackert? (Om ni bortser från min axel)

Allt som allt så saknar jag sommaren. Den är bäst och finast och bäst av allt, man slipper frysa röven av sig och man sliper ångra sig om vilket antal strumpbyxor man tog under jeansen. Jag brukar tänka; Varför tog jag inte två par och sen ett par jeans? Attans..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0