4; Santa Claus is coming to town

Men det är inte jag, inga julklappar inköpta, ingen julmat fixad, inga tomtar uppe och ingen julgran att klä. Julmust dricks det och lussebullar äts. Jag borde egentligen vara i Göteborg med fina vänner, men jag kan inte med att åka dit för jag kommer vara helt förstörd. Staden jag älskar är förstörd av den jag älskade.

Men vad är julen för mig? Just nu är den absolut ingenting. Idag är det typ en vecka sedan och det känns som jag lever dock utanför mig egen kropp. Eller utanför resten av världen, det är nämligen inte jul i mitt huvud.

Dessutom slarvar jag med det viktigaste av allt, maten. Så för att jag faktiskt är 18 så äter jag pepparkaksdeg tills jag kommer upp i respektabelt dagligt kaloriintag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0