Tunisien i detalj

Liggsår

Kanske dags att ge er lite smaskens om Tunisien, eller i alla fall om mig på semester. Jag tar en stycken bok, en pojkvän och tar mig med billigaste resan till ett hyffsat hotell med stenhård säng.. Denna gav mig mer eller mindre liggsår och jag menar, så tjock är inte ens jag att jag borde få liggsår.

Stranden

När jag byter liggplats tar jag helt enkelt med mig pojkvännen och lite solskydd och lite hygiensaker, jag menar solstolar är ju inte hygieniska. På med bikini och fram med boken, woho! Jag är i himmelriket!

Maten

Jag hade ju med mig pojkvännen överallt, vilket var tur för det var massor av folk som var sådär sliskiga och äckliga. Han gick med en stadig hand om mig överallt. Men hade vi tur kom vi just i tid till bönestund och då var det inte en själ ute på gatorna, skönt, skönt! Dessutom var den billig, jag menar en pizza och en cola för under 40 kronor. Svenska menar jag. Tur eftersom pojkvännen är stor i maten.

Dansen

Tydligen blir jag bara bättre och bättre, dags att lära sig vals eller något tycker jag. Bugg är ju avklarad, om man klarar bugg till My heart will always go on - you know Titanic. Tänk er låten, försök hitta takten. Försök lite till. En gång till. BINGO! Den finns inte. Måste också skryta med att vi klarade av ett lyft under neaaar-faaaaar, whereever you aaare. Eller så såg jag ut som en vante.

Lyft och fossingar

Automatiskt tog mina fötter livet av sig IGEN. Problem, problem, problem. Men som tur är hade jag med min skugga som jag aldrig vill vara utan. När vi gick längs stranden med mina tejpade fötter så bar han mig på sina axlar, andra gången på resan denna gången tillsammans med Glamourtanten, Surtanten, Johan och Diana.

Myror

ANT-MAN, jag menar han som tog hand om myrorna åt mig. Something blue in a bottle,, dudududu ANTMAN! dudududu... nanana. Och tydligen var securityn helt kaputt. Det sa ägaren mitt i natten, jag sprang till Erik och fick åter mina liggsår i sängen. Sen fanns det spindlar. Och en kväll kom en äckelgubbe med läskiga djur i lådor. Typ skorpioner, ormar och annat äckel. Usch.

Something more? Then ask!


Kommentarer
Postat av: Ekke

Helt sjukt underbar semester!:D <3

2010-08-05 @ 19:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0