Havet inom mig

Vad är du för mig?
Du som sårade mig
Varför finns du än kvar i mig?
Du fick mig att gråta
När du ser på mig är ditt hjärta kallt
Och mina ögon fäller tusen tårar
Varenda en är lika mycket värd att behålla som du
Jag vill inte att det ska vara du
Men tårarna faller ner i havet mellan oss
Och jag vet att vi inte inte kan bli ett
När du ser på mig är jag ingenting längre
Innuti mig seglar fortfarande orden som du sa
Cirkulerande tankar
Kommer de aldrig lämna mig ifred?
Låta livet ha sin gång
Att njuta av det
Så länge jag lever
Vi hade nått på gång
Men vad är det när havet ej kan höra mig?
Tårarna faller
Som regnet ner från skyn
Känslorna dundrar
Som ett oväder inom mig
När jag står på en klippa
Och ser ut över havet
Jag inser att havet är både lugnt och vilt precis som jag
Isket och stilla
Mjukt eller hårt?
Gott eller illa?
Tänker du någonsin ge upp?
Jag tänker låta livet ha sin gång
Så länge jag lever ska jag njuta fullt ut
With or without you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0