Se inte mig när jag vill försvinna, se de försvunna.

Nu är det tufft, jag vet inte om jag orkar mer.
Vill helst bara krypa ner under mit täcke och försvinna.
Låta tårarna stilla falla ner, rinna längs mina kinder och droppa från käkbenet.

Men jag kan inte krypa ner och gömma mig för världen.
Världen kommer fortfarande se mig även om jag inte ser den.

Så hur kan du sova när du vet att andra inte mår bra?
Hur kan du hålla huvudet så högt?
Är du stolt över att ha satt mig och världen i den här situationen?

Vad känner du när du ser mig eller dig själv?
Hur kan du drömma om något bättre när det idag inte är bra?

Full av lögner, myter och osanningar.
Hur du tror att om du får mig att må bra så kommer resten av världen sluta lida.
Det är en lögn, en myt och en osanning.

Att inte ge allt man har i ett försök att må bra är som ingenting.
Ingenting är väl ingenting? Men ingenting kan vara allting för en annan som inte har allt.

Så jag undrar hur du kan sova om natten när andra är sjuka.
Hur kan du drömma när andra inte har det bra?
Du kan gnälla men tänker du på de som har det sämre då?
De gnäller inte.

Så snälla se inte mig när jag bara vill försvinna, se alla andra som redan har försvunnit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0