Havet. <3

Efter en underbar sommardag då jag på morgonen vaknat tidigt utav fiskmåsarnas skrikande bestämde jag mig för att ta en härlig tur ner till havet på cykel tillsammans med lillebror och pappa. Jag kände för varje meter hur havsdoften blev starkare och starkare tills jag mötte synen av ett stilla men blåsigt hav med båtar av alla dess slag. Någon Saga här och en Ryds där oj, där var en eka. Vad mysigt det hade varit att låna en eka och ro ut men kärleken i handen, bara vi två kan lämna stranden utan att jag skulle hamna i oro. Fantasin tog mig ut på ett äventyr utan dess like då jag fortsatte cykla ner mot stranden för att stanna upp ett tag i tiden och köpa en glass, oh isglass. Det var länge sedan!

Tiden gick men stod ändå stilla under tiden flög mina tankar förbi, hur varmt var det ute och hur varmt var det i havet? Ååh vad söt han är, min lillebror på två år nu, usch vad tiden går fort!

Vägen hem gick upp och ner och uppför var jobbigare än nerför för att komma hem till lägenheten och slänga av cykeln var det skönt att ta en prommenad. Väl hemma efter solens smekande strålar slutat nå mig när jag stängde port-dörren bakade jag en tårta åt lillbrors kalas, vilken jag själv inte kan äta men kakor finns det ju alltid får jag hoppas.

Men oavsett vad som händer så lämnar du aldrig mina tankar ifred, jag vill inte vara utan tankarna eller utan dig. När fantasin skenar iväg som en cykel på glid vet jag att du är där för att räta upp mig. Det kan låta motsägelsebart men det är så det är. Jag mår så bra, snart är jag på väg hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0