Att sticka ut..

Jag satt och pratade med Lina i fredags om vad jag tycker om Borås. Saken är att jag inte trivs i småstadslivet alls, jag vill inte att folk ska veta vem jag är utan att jag gjort upphov till något. Jag vill lära känna nya människor som inte känner mina kompisar eller deras kompisar.

Men nu vet i stort sett ALLA vem jag är (känns det som). Utan att jag gjort något...
Jag vill ha den där distansen som finns i större städer, att jag inte existerar för andra OM jag inte gör något.
Att kunna välja vem jag ska vara, det trodde jag skulle vara enkelt när jag kom till Borås. Jag fick som en ny identitet fritt från fördomar och minnen från jag var liten. Men nu känns det som jag synas från topp till tå av alla vart jag än går.

Jag har gått på en nit, jag vill inte vara synlig mer utan att ha valt det.
Jag träffar folk överallt som vet vem jag är utan att de pratat med mig, det är väldigt jobbigt.

Snälla, ge mig tillbaka valet om identitet.
Jag vill välja att synas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0