En superduperhelg!

Kanske inte hela fredagen men...

Nu har jag tid att blogga, jag har varit borta sedan halv fem i fredags morse typ.. Nu har jag äntligen fått sova ut de missade timmarna under de senaste två nätterna.

Men i alla fall så i fredags var jag i skolan klockan sex på morgonen, och nu tänker ni säkert varför men vet ni?

Det ska jag berätta nu.. Våra lärare tyckte att vi skulle upp och lyssna på fåglarna och sedan gå på en historisk vandring i naturen då det regnade och var allmänt kallt, typ mellan 5 till 10 grader för att uppskatta. Det var ju inte så peppande och stå och frysa när man vanligtvis vid samma tid brukar ligga och sova under sitt tjocka täcke eller stå i vattenfallet i badrummet. Oavsett vad man brukar göra klockan sex på morgonen så är det varmt runt omkring. Jag tänker inte berätta vad vi gjorde på gökottan men jag säger så att det var inte det bästa jag varit med om, troligen orsakat av vädret men what ever. Ibland är paraplyn den bästa uppfinningen i världshistorien!

Så kom vi tillbaka till skolan runt tolv och gissa vem jag ser på skolgården om inte världens bästaste Anna? =D Jag, i blöta gympaskor och blöta strumpor gick med henne upp till skåpet för att sedan springa ner till bilen där jag fick byta skor och strumpor! Jag tror aldrig jag uppskattat ett par torra strumpor och skor så mycket som jag gjorde då, men var det så konstigt om man gått i högt blött gräs och lärt sig att på 1800-talet så svedjade man, dvs brände ner en bit skog, lät träden ligga ett tag och sedan så råg där. Men sedan kunde det komma en svamp om det var blött som förgiftade råget och åt men det ändå så fick man ungefär samma reaktion som vi idag får av LSD. Det är antagligen den svampens fel att alla "häxor" och sånt ens "existerade". Men i alla fall så skulle jag och Anna ta moppen hem till henne vilket var jätteskoj då jag, vid alla gupp skrattade =) 

Vi lagade en enorm pastasallad och gjorde chokladpudding på 1½ liter mjölk till tio personer.. woooooow! Sen for vi till  orkestern där Anna skulle spela och lilla jag blev utittad och då menar jag verkligen uttittad! Men jag satt och lyssnade och tyckte det var väldigt bra! Bara det att Anna och killen till vänster om henne missade när de skulle buga. Det var roligt! Sedan åkte vi hem så kom allihopa och kvällen blev lyckad då efter en jämn match Thorleifs vann över Larz Kristerz i femkampen! *lycka*  

Alla utom jag, Anna, Jan och Jonatan åkte vid halv tolv någon gång och frammåt halv två gick jag och la mig efter en obehaglig situation och Jonatan, som har grym musiksmak och Jan åkte 10 över 2 bussen till stan. Mycket förirrande men helt okej ändå.

Så vaknade jag i Annas säng och efter en stund men frukost å sånt så åkte vi moppe till Viskan där vi fikade med Jossan som även var hos Anna dagen innan. Härliga nationaldag!

Så slutet gott, allting gott?

Johan, jag tänker på dig i ur och skur <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0