Flunsan!

Hur vet jag om jag har influensa?

Om du får mycket plötsliga symptom som:

  • Huvudvärk.
  • Svår torrhosta.
  • Feber omkring 38-40 grader.
  • Ömmande muskler och leder samt bröstsmärtor.
  • Dålig aptit.
  • Trötthet och svaghet.
  • Rinnande näsa och ont i halsen.
  • Frossa och frysningar.
  • Orolig mage, antingen kräkningar eller diarré.

Vad kan man göra själv?

  • Drick så mycket som möjligt, eftersom du förlorar vätska vid feber.
  • Håll dig lugn och ligg gärna till sängs.
  • Sov mycket.
  • Undvik rökning och alkohol. Rökning och alkohol förlänger sjukdomsförloppet.
  • Tag febernedsättande och smärtstillande medicin om det behövs.
  • Stanna inomhus tills sjukdomen gått över.
  • Uppsök läkare om symptomen inte försvinner på en vecka.

Jag har de kursiva symptomen vid influensa.. usch och fy jag är sjuk!


Kommentarer
Postat av: Toby Hagberg - Boys style in a gay's life ☆

Krya på dig :)

2009-01-08 @ 23:45:46
URL: http://tobieee.blogg.se/
Postat av: Beiis

Tack, vem är du? =)

2009-01-11 @ 18:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0