Is

Nu smälter snön och mitt hjärta fryser till is.
När vårvindar kalla viner runt husets alla knutar,
vill jag ligga i min säng men ensam ute står jag helt naken,
öppen och röd av kyla.
Ännu smälter snön och jag känner hur mina fötter fryser,
Ännu smälter snön men snart är hela jag frusen.
Sist av alla delar av min kropp fryser mitt hjärta.
Jag blir stel och det blir lika kallt som den varmaste värme.
Lika varmt som den kallaste kyla.

Inget jag inget du inget du inget jag.
Jag skulle aldrig blivit beroende av värme
för nu står jag här, fastfrusen och stilla.
Det är lika varmt som brinnande kol där jag står fastfrusen i marken.


Kommentarer
Postat av: Ekke

vacker! :)

2010-01-01 @ 23:38:36
Postat av: Beiis

Tack! :)

2010-01-02 @ 12:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0