Andra advent



Om en liten liten stund är det andra advent.
Två advent till jul.
18 dagar mer exakt.
25 dagar kvar på år 2009.
Kommer snön även här nästa vecka?
Hoppas!

Ger det dig ångest eller ger det dig en glad känsla?
Jag tror jag känner lite av varje, ångest för att tiden går så fort och en glad känsla för att man får yttligare en chans att börja om. Nytt år betyder så mycket för mig, man kan klä upp sig, sminka sig extra fint, äta god mat och bara umgås med familjen eller vänner. Familjen för min del.

Dock är jag alltid inne när fyrverkerierna går av, det finns ju superfina på ettan och sen går det ju toppenfilmer hela nyår. Nog om det. Julafton kommer snart och jag har ingen aning om vem som ska få vad eller vad jag har kvar att köpa. Borde fixa en lista och åka till Göteborg nästnästa helg. Vad sägs om stress-shopping?
All shopping är skoj! Det skålar vi på!

Jultraditioner är nog bland det bästa jag vet, det ska vara varannan jul hos mormor och varannan hos farfar. Hos mormor så är all mat supergod och hos farfar med, skillnaden är nog kroppkakor och lutfisken som jag verkligen tycker tillhör julen hos farfar. Där är vi också betydligt fler folk på en mindre yta, variation är bra! Sen att man måste se på kalles jul är ju helt underbart, jag har sett det alla mina 17 år och tänker inte sluta. Stackars min framtida make, inte nog med att vi får planera hela julafton runt kalle så får han hjälpa mig med det mesta jag inte kan. Som byta proppar, spika upp saker på väggarna, tapetsera, laga mat (i viss mån) eller ta ihjäl/slänga ut spindlar. Det blir nog en rolig framtid jag går till mötes, spännande och roligt!

Ha ett fortsatt underbart år 2009. Det är snart slut.













Bild; http://3.bp.blogspot.com/_clC2CdccoxY/R1uiEfoMHQI/AAAAAAAAAUU/sdgD1HA89oo/s320/advent2.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0