Hösten är här..

..Och det betyder höstlov.
Att tända några ljus.
Att ta fram duntäcket och alla vinterkläder.
Att ha tid över till mys.
När varken du, jag eller någon annan räcker till.
När mörkret sluter sig omkring mig.
Och du inte finns här.
Ingen som lyser upp min väg syns,
ingen alls.
Men det är kallt, solen är borta.
Varm choklad med marsmallows lockar inte.
Inte heller en mysig kväll framför brasan.
Varför är mitt liv så tomt?
Är jag ensam? Är det sant?
Att inte kunna somna, att vara deprimerad.
Det är mörkt.
Det är kallt.
Ingen lyser upp min väg, det är inte ens värt att försöka.
Livet det finns bakom varje dörr, värmen likaså.
Och så även hos mig.
Fast nyckeln den är borttappad och livet mörkt och trist.
Nu står jag hör i mörkret ch inte ett löv finns kvar på dens kvist.

Kommentarer
Postat av: siri

:'( <3

2008-10-25 @ 14:53:07
Postat av: Beiis

du är bäst Siribanan <3

2008-10-27 @ 11:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0